Манастирите, които посетих през 2017

Посетили сме толкова много български манастири в последните години, а и преди това, но интересът ми към тях не стихва, дори напротив – всеки следващ ми е особено интересен, защото все повече допълва усещането за силна връзка с духовното, особено ако манастирът има богата и стара история.

Соколският манастир - църквата

Соколският манастир – църквата

Публикувано в български манастири | Вашият коментар

20-те най-интересни забележителности в България, които посетих през 2017 година

В последните дни на изминаващата 2017 година и в трепетното очакване на Новата 2018-та, може би, много от нас си правят равносметка на постигнатото. Аз – също!

По традиция през декември, както предишната 2016, по-предишната 2015 и още по-предишната 2014 година правя обзор на най-интересните забележителности в България, които сме посетили през годината. В миналите обзорни статии съм откроила по 10 такива интересни места в България, които сме посетили. Тази година обаче, изборът ми беше доста затруднен, защото годината беше особено богата на посещения и впечатления. Затова, реших да подбера цели 20 места. По мое мнение, всяко от тях достойно би послужило като визитка за богатството на българската култура и история и за красотата на българската природа.

20-те най-интересни забележителности в България за 2017

Публикувано в крепости, пещери, природни забележителности | 3 коментара

Къпиновски манастир и наоколо

След страхотната ни обиколка в края на септември до Деветашката пещера и Крушунските водопади, се надявах, че есента няма да настъпи бързо и ще успеем да направим поне още една, макар и кратка екскурзийка, преди Баба Зима да ни „затвори” по къщите и да се отдадем на дегустации на домашно ферментиралото грозде 🙂 . За наш късмет октомври се оказа много мек и топъл месец и не ни оставаше нищо друго освен да решим накъде да хванем тоя път. От племенницата на жена ми, бяхме чували за Къпиновския манастир и района около него много хубави отзиви. Споделихме ги с нашите приятели и решението беше взето единодушно 🙂 .

Къпиновски манастир

Публикувано в български манастири | Регион | Вашият коментар

Изкачване на връх Сирищнишка Рудина с поглед към девет планини

Беше една топла ноемврийска неделя, точно ден преди да дойде голямата зима. Искахме да си направим лека планинска разходка близо до София на някое непознато за нас място. Проучихме няколко места около София, които не сме посещавали. Накрая се спряхме на сравнително новата екопътека „Поглед към девет планини“, защото:

• беше близо до София – началната й точка в село Сирищник, Пернишко, се намира на около час с кола от западните квартали на столицата;
  • разбрахме, че дължината й е сравнително кратка – около 3 километра и се изминава за по-малко от час и половина в посока;
  • името й беше звучно и интересно и предполагаше красиви гледки по маршрута.
Екопътека Поглед към девет планини

Има още

Публикувано в изкачване на върхове, на един ден от София, планински маршрути | Регион | 2 коментара

Севиля – катедралата Санта Мария де ла Седе и дворецът Алказар

Севиля. Още един испански град, който бяхме посещавали преди време и ни беше запленил дотолкова, че да решим да се върнем в него отново след години. Да, имаше известен риск да се разочароваме, но НЕ! Севиля ни омагьоса отново. Този път имахме доста повече време на разположение там, почти два дни. Обиколихме познатите места и се запознахме с някои нови – емблеми на Севиля.

С две от тях ще ви запозная подробно в тази статия. Някои други забележителности в Севиля, които ми направиха впечатление също ще спомена за пълнота.

Севиля - катедралата

Севиля – катедралата

Публикувано в свят голям | Вашият коментар

Деветашката пещера: величествена и красива

След обиколката ни около Крушунските водопади, решихме да се качим по стаите само да се поосвежим и без много забавяне поехме към следващата ни набелязана цел – Деветашката пещера.

Деветашката пещера

Публикувано в пещери | Регион | Вашият коментар

Сливен: така познат и непознат, забележителности, които непременно да посетите

През годините сме се отбивали в Сливен много пъти, предимно като междинна спирка на път към морето. Неведнъж сме се разхождали по главната улица, посещавали сме повечето музеи там.

Тази година беше по-различна – навестихме Сливен на два пъти. Първото ни посещение там беше в края на юли, традиционно на път към морето. Тогава посетихме два интересни обекта, нови за нас – крепост Туида и водопад Футула. Второто ни посещение беше през един слънчев есенен уикенд. По време на този уикенд видяхме още доста места, някои от които ги бяхме посещавали и преди, а други – съвсем нови за нас.

Сградата на община Сливен

Сливен

Публикувано в екскурзии и почивки | Регион | 2 коментара

На разходка в Малага

Малага беше наша поредна спирка след Аликанте и Гранада от есенното ни пътешествие в Южна Испания. Там прекарахме два чудесни дни и посетихме интересни забележителности, впечатленията си от които ще споделя в следващите редове.

Малага

Публикувано в свят голям | Вашият коментар

Остров Свети Иван край Созопол – приятна морска разходка с лодка до светиня от много стари времена

В края на изминалото лято прекарахме 5-6 прекрасни дни в Созопол. Бяхме дошли в градчето специално за празниците на изкуствата Аполония. Както винаги, решихме да съвместим няколко неща. На път към Созопол минахме през крепостта Маркели край Карнобат, а покрай спектаклите на Аполония и созополския плаж, посетихме остров Свети Иван и музейната експозиция в Черноморец, заедно с крепостта Акра. За Черноморец вече съм ви разказвала. Сега дойде ред и на остров Свети Иван.

Остров Свети Иван край Созопол

Публикувано в екскурзии и почивки | Регион | Вашият коментар

Един прекрасен ден в Аликанте

Преди близо 10 години посетихме за първи път Испания и по-точно южната й част. Останахме очаровани от местата, които видяхме там и най-вече от хората. Доста често през годините с радост и с някаква особена топлина си спомняхме за тази наша екскурзия, затова решихме да я повторим с някои допълнения. И така – ангажирахме полети, хотели и кола под наем и през последните 10 дни на този октомври от късната есен в България се пренесохме във все още продължаващото лято в Южна Испания. Кацнахме в Аликанте и това беше първият град от нашето октомврийско пътешествие.